sâmbătă, decembrie 27, 2008

Zile de sărbătoare

Toţi „Crăciunii” de până acum au fost frumoşi, dar parcă cel de anul aceasta a fost cel mai reuşit. Nu vorbesc de anii când eram copil şi umblam la colindat, pe vreamea aceea Crăciunul avea o magie aparte. Mă refer la anii de când am intrat în adolescenţă şi până acum, de atunci au apărut „problemele”, crizele existenţiale.
Am petrecut Crăciunul la ţară, cu toată familia. Au căzut câţiva fulgi, am sperat că măcar pentru câteva zile vom avea zăpadă. Totuşi a fost frumos, dar destul de frig. Am văzut o "mare de foc" şi un "văzduh auriu" minunat.



Ceea ce îmi place, în special, este atmosfera de dinainte venirea Crăciunului. Cutreier magazinele doar pentru a vedea decoraţiunile, strălucirea, chiar dacă nu am intenţia de a cumpăra ceva. Anul acesta an sărit peste acest obicei. Îmi place chiar aglomeraţia din supermarket-uri, faptul că trebuie să stai la casă zeci de minute până îţi vine rândul. . . fiindcă toată lumea ia parte a acelaşi eveniment, am sentimentul că se creează un fel de trăire colectivă, comună, familiară.
Toată lumea participă la pregătirea Crăciunului, fiecare membru al familiei are anumite sarcini pe care trebuie să le îndeplinească . . . se creează un fel de "spirit de echipă". Dacă ar fi după mine nu cred că m-aş deranja cu atâtea pregătiri. Dar mama pune faţa de masă specifică, potrivită pentru această sărbătoare, şerveţelele din hârtie cu brăduleţi, tacâmurile şi vesela cea „bună”. Are grijă ca fiecare din familie să aibă în seara de ajun un cadou cât de mic sub brad . . . aşa e tradiţia. Ea ne insuflă „spiritul” Crăciunului. Se creează o atmosferă aparte. Ce bine e să ai părinţii lângă tine!
Înainte de venirea colindătorilor am împodobit brăduleţul doar în argintiu şi roşu. Am luat masa în familie, apoi am despachetat cadourile aşezate de Moş Crăciun sub brad. Am primit cadoul cel mai costisitor.

Anul acesta, de Crăciun, am fost mai liniştită, nu m-am gândit pe cât posibil la lucrurile care m-ar putea întrista. Am primit vizite de la cunoştinţe, casa a fost mereu plină. Am urmărit "Poveste de Crăciun", care s-a difuzat în toate variantele, cu bătrânul şi zgârcitul Scrooge.

Niciun comentariu: